qatar airways
28feb.

Qatar Airways foloseste realitatea virtuala in zboruri

Qatar Airways sunt fani ai realităţii virtuale după cum se dovedeşte. După ce în aprilie anul trecut au dat drumul unui program de training în realitatea virtuală pentru noile sale aeronave, acum Qatar Airways foloseşte realitatea virtuală în zboruri.

Compania aeriană nu este singura care apelează la realitatea virtuală ca formă de in-flight entertainment. Am văzut că mai mulţi air-carriers au apelat la această formă de divertisment pentru călători, disponibilă mai ales la First şi Business Class.

În ceea ce îi priveşte pe cei de la Qatar Airways, ei au anunţat că încă de la jumătatea lunii februarie, călătorii de la Qsuite şi Business Class care zboară din Doha către Singapore sau Londra au la dispoziţie posibilitatea de a-şi petrece timpul în realitatea virtuală. Ca şi alţi jucători de pe piaţă, arabii au optat pentru soluţiile oferite de Inflight VR, o companie din Munchen, care vine cu mai multe pachete pentru clienţii din zona de travel. Astfel, compania cu birouri în Germania şi Spania îşi propune să aducă VR-ul nu doar în avioane, dar în mai toate ariile care ţin de călătorii – autocare, avioane şi chiar hoteluri, unde asemenea headset-uri de realitatea virtuală pot fi oferite clienţilor în cadrul serviciilor de concierge.

We are excited to have the opportunity of working with Qatar Airways. They have continued to put the customer first and remain a game changer in the aviation industry, proving time and again why they are masters of their craft, a declarat Moritz Engler, CEO Inflight VR.

Qatar Airways se alătura astfel unor alte companii aeriene precum Iberia, Singapore Airlines, Austrian şi chiar FlixBus, compania de călătorie cu autocarul care a ajuns şi în România. Chiar dacă unele dintre aceste programe au fost doar într-o fază de testare, e clar că trendul e în creştere şi odată disponibile călătorilor, cererea va creşte. Oferita la început gratuit, iar mai apoi pentru un fee, această nouă formă de entertainment va fi cu siguranţă apreciată de călători.  Evident, nu înseamnă că cel clasic va dispărea, dar ar putea reprezenta o nouă formă de revenue pentru liniile aeriene. Normal, dacă acestea vor deveni mai prezente la bordul avioanelor, se va pune şi problema igienizării dispozitivelor de VR după fiecare utilizare, precum şi training-ul însoţitorilor de zbor, care vor trebui să le explicce pasagerilor mai puţin tehnici cum să opereze un asemenea headset.

Realitatea virtuală se dovedeşte a fi utilă nu doar ca formă de entertainment în domeniul serviciilor de travel, ci şi ca marketing – cei de la Emirates au folosit VR-ul pentru a-şi prezenta cabinele de lux de la bordul avioanelor sale, în timp ce agenţiile de turism apelează la VR pentru a-şi promova pachetele de vacanţă în destinaţii exotice sau croazierele. Pe de altă parte, turiştii beneficiază de adevărate întoarceri în trecut, pentru că unele tururi la obiective istorice importante au şi o componentă de VR care îi duce înapoi în timp, în momentele de glorie ale acestora.

didi

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.