trenduri
31ian.

Trenduri in VR si AR in 2020

Un nou an înseamnă şi noi trenduri în VR şi AR, iar noi încercăm să vedem în ce domenii vor mai fi folosite noile tehnologii anul acesta şi care sunt palierele de dezvoltare pentru domeniile în care realitatea virtuală şi augmentata sunt deja utilizate.

Sănătate

Am aflat deja că există programe de realitate augmentată şi virtuală care sunt folosite pentru a preda studenţilor sau chiar medicilor manevre medicale sau pentru a le facilita învăţarea unor noi proceduri pe aparate foarte sensibile. Însă asta nu e tot, pentru că realitatea virtuală se dovedeşte utilă şi în tratamentul pacienţilor cu diferite afecţiuni – de la fobii care pot fi confruntate mai uşor în VR până la dementă şi tulburări anxioase. În plus, VR-ul se dovedeşte util pentru dezvoltarea capabilităţilor de comunicare şi socializare în cazul pacienţilor cu autism sau a celor cu probleme de vedere, pentru că urmărirea mişcărilor oculare ajuta în procesul de diagnosticare. Acestea sunt toate domenii în care se va continua explorarea soluţiilor, atât pentru pacienţi cât şi pentru specialiştii din medicină.

Industrie

De departe, industria care a profitat cel mai mult de pe urmă realităţii virtuale a fost cea automotive. De la realizarea de design-uri în realitatea virtuală, până la teste în VR pentru a descoperi hibe de design şi nu numai, până la training-uri pentru servisare şi mentenanţa în realitatea virtuală, industria producătoare de maşini şi motoare le-a încercat pe toate. Evident, cele mai utile sunt training-urile în VR pentru că se economisesc bani şi timp în procesul de învăţare al angajaţilor. Realitatea virtuală ajunge însă în maşini şi că formă de entertainment, însă realitatea augmentată s-ar putea să îşi găsească noi utilizări pe care şoferii le-ar putea folosi cu încredere. Nvidia Drive AR foloseşte deja această tehnologie pentru a le arăta şoferilor, pe bordul maşinii, detalii utile precum pericole raportate în faţă, obiective interesante de-a lungul drumului, similar cu ceea ce face şi WayRay, tot prin intermediul realităţii augmentate.

trenduri

Servicii publice şi militare

Am aflat deja că pompierii folosesc realitatea virtuală pentru a crea simulări pentru intervenţii, fără grijă focului sau altor pericole, şi pe care le pot repeta exhaustiv. De altfel, în ţări precum Australia sau S.U.A. se folosesc training-uri în realitatea virtuală pentru a învăţa populaţia cum să se descurce în situaţii critice – incendii de vegetaţie, urangane sau chiar atentate teroriste. Însă, armata americană urmăreşte trendurile tehnologice si foloseşte deja VR-ul pentru exerciţii tactice. Mai nou, vor să folosească aceeaşi tehnologie pentru a recrea exerciţii tactice şi de apărare cu aeronave, iar un asemenea sistem a fost deja achiziţionat la puţin timp după prezentarea de la CES.

Inteligenţa Artificială (AI)

Coordonarea între AI şi VR sau AR va fi în curând ceva foarte întâlnit. De altfel, deja observăm o asemenea „comunicare” la un nivel mai mic în filtrele de Instagram sau SnapChat, care detectează mişcările faciale sau privirea pentru a aplica efectele corect. La următorul nivel, AI va putea fi folosită pentru a genera efecte, îmbunătăţi experienţe AR & VR în funcţie de acţiunile utilizatorului, istoric sau preferinţe. Cu atât mai interesantă poate fi utilizarea lor împreună pentru a regândi experienţele de shopping. De altfel, VR & AR sunt deja folosite în zona de retail, dar cu ajutorul AI, shopping-ul se poate schimba dramatic pentru utilizatorul simplu. Evident, in trenduri pot aparea si utilizarile  mai puţin „ortodoxe” pentru realizarea de deep fakes, care sunt deja prezente online, fie prin videoclipuri deep-fake sau chiar aplicaţii de voce.

Este lesne de înţeles că va continua dezvoltarea realităţii virtuale şi augmentate în domeniile în care deja se descurcă foarte bine – entertainment şi marketing. Jocurile de VR şi aplicaţiile în AR vor continua să apară pe piaţă şi să fie mult mai reale, cu experienţe cât mai imersive. Marketing-ul a descoperit deja că aplicaţiile de AR sau VR creează o altă relaţie între consumator şi brand, fie că îl va convinge mai uşor să achiziţioneze produsul, fie îi va oferi acestuia informaţii mai detaliate despre produse, brand, istoric etc. Trendurile tururilor în realitatea virtuală vor continua să crească – fie că vorbim despre ghidaje turistice în locuri istorice, fie despre tururi ale ansamblurilor şi proiectelor rezidenţiale.

didi

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.