restaurant
26sept.

Realitatea virtuala de ajutor in industria fast-food

Un lanţ de restaurante a ajuns să folosească realitatea virtuală pentru designul bucătăriilor, ocazie cu care au economist bani şi timp preţios. Realitatea virtuală ajunge să fie de ajutor şi în industria fast-food pentru că oferă posibilitatea de a oferi cea mai bună variantă pentru optimizarea unui spaţiu fără a scoate un restaurant din circuit.

Este vorba despre restaurantele aparţinând lanţului american CKE, care include branduri precum Carl’s JR şi Hardee’s şi care au ajuns la acest proces prin intermediul directorului de operaţiuni. Realitatea virtuală a oferit posibilitatea celor de la CKE să testeze cele mai bune variante de utilizare a spaţiului, a timpului, de schimbare a modului în care funcţionează o bucătărie atunci când se introduce o ofertă nouă sau, efectiv, unde să stea fiecare dintre ingrediente în bucătărie.

Astfel, CKE a primit ajutor de la realitatea virtuală fără să fie nevoiţi să construiască un model 3D sau să închidă un restaurant pentru remodelerea spaţiului, ceea ce le aduce un avantaj în faţă competiţiei. Pentru a se asigura că procesul va fi unul de succes în realitatea actuală, responsabili de proiect au fost inginerul industrial responsabil de layout-ul unei bucătarii şi inginerul electrician, parte a departamenului de inovaţie a echipamentului. Cei doi au modificat şi îmbunătăţit totul în jur, de la unde stau murăturile până la cea mai eficientă modalitate de a curăţa tăvile cu mâncare. Pentru a putea obţine cele mai bune rezultate în spaţiul pe care îl au şi a eficientiza echipamentul, au fost nevoiţi să includă în proces fiecare dintre acţiunile care se petrec într-o bucătărie, nu doar gătitul.

„With this new simulation model, everything from speed of service at the drive-thru to equipment utilization to distance walked by employees can be examined in a fraction of the time it has in the past. We have gone from physically building, staffing, recording, analyzing and retesting mock kitchen processes to changing a layout with a drag-and-drop exercise. It has shaved months and, in some cases, millions of dollars off the process, au declarat reprezentantii companiei.

Şi se pare că deja sistemul da roade. La un eveniment de testare pentru restaurantul Hardee’s, compania a putut să genereze mai mult de 10 schimbări de echipament prezente în bucătăriei şi 5 layout-uri diferite ale acesteia, ceea ce s-a tradus în peste o sută de teste care altfel ar fi costat o mulţime de timp, bani şi muncă.

„We have tested beta versions of augmented reality and motion tracking in the kitchen that will allow some of these things to come to life. Additionally, we are using VR technology to ensure our equipment and layouts accurately reflect our workforce versus the one size fits all approach of the past. If our kitchens are designed for employees who are 5 feet 10 inches, but most are 5 feet 6 inches and cannot reach the highest shelves, that is a problem,” au mai declarat acestia.

Simplificare proceselor şi optimizarea acestora e unul dintre deziteratele oricărei industrii, iar cea a restaurantelor şi a ospitalităţii în general, nu este deloc diferită. De altfel, am văzut cum unele vase de croazieră fac traininguri în realitatea virtuală pentru angajaţii care vor servi în restaurantele de pe vase. E o metodă bună pentru că aceştia să se familiarizeze cu mediul cât încă sunt pe „uscat”, iar faptul că acest gen de traininguri sunt monitorizate prin tot felul de sisteme ajuta mai departe; angajaţii pot repeta procesele pe care nu le-au înţeles, pot reveni la anumite informaţii, iar trainerii îşi dau seama unde programele pot suferi îmbunătăţiri sau adăugiri măsurând până şi attention span din partea unui „trainee”.

didi

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.