catwalk
17feb.

Realitatea virtuala ajunge pe catwalk

Realitatea virtuală ajunge pe catwalk şi nu e deloc surprinzător, pentru că această tehnologie pătrunde, mai nou, în toate domeniile. Designerul Gerrit Jacob a fost cel care a venit cu ideea de a aduce prezentarea sa de modă la următorul nivel, iar cei prezenţi în primele rânduri la showul sau de la Săptămână Modei de la Londra au putut să aibă o experienţă cu totul interesantă prin intermediul headseturilor Magic Leap One.

Colecţia sa a fost inspirată din jocurile şi sălile de jocuri ale anilor ’80, dar pentru a o aduce la următorul nivel, designerul a venit cu ceva extra, iar cei care au ales să vadă showul prin intermediul Magic Leap One au avut parte de experienţe noi prin intermediul mixed reality, cu animaţii care au completat colecţia de haine.  Totul a fost posibil şi datorită tehnologiei 5G, care a fost recent lansat de operatorul Three şi care a profitat de acest eveniment pentru a demonstra capabilităţile reţelei. De altfel, tehnologia 5G este gândită pentru Internet of Things, pentru maşini autonome şi alte device-uri care au nevoie de mare putere de transfer a datelor, ceea ce înseamnă că în curând vom putea vedea transmisii live VR.

catwalk
Doug Peters/PA Wire

„Runway shows are a really nice example of what mixed reality could do, but it could be in shops, [or] on the streets.  All we do as designers is work on creating the context of the world around us, and to make it become a reality is, to me, an opportunity in every aspect of presenting clothes, a declarat designerul pentru Evening Standard.

În ceea ce priveşte fashion show-ul lui Gerrit Jacob, el a apelat la o agenţie specializată în realizarea de content VR, AR şi MR – Rewind, care a creat experienţe similare şi pentru Budweiser, Sony sau HBO. A fost însă pentru prima oară când studioul de creaţie a folosit Magic Leap One pentru a da viaţa showului de pe catwalk în MR. Pentru prezentarea de modă au existat şi ecrane suplimentare în sală, pentru a le putea oferi şansa celor care nu au avut un headest Magic Leap One să vadă ce experimentau cei din primele rânduri.

The thing I am most excited about is that it’s the first time you’ve been able to do this without the phone being in the way. The object it creates really belongs in this space and you can move around them. That’s amazing because we’ve been talking about this for so long. To finally be given the technology to do this is pretty sweet, a declarat Greg Furber, senior creative si XR director la Rewind.

catwalk
 Doug Peters/PA Wire

Greg Furber se arata foarte optimist în ceea ce priveşte utilizările realităţii virtuale şi consideră că trăim deja în apogeul realităţii augmentate datorită unor aplicaţii precum Snapchat, Pokemon GO, iar acestea vor continua să se dezvolte şi la fel şi experienţele noastre cu ele. Chiar dacă momentan nu este cool să fi văzut cu o pereche de Magic Leap One sau cu un headset VR pe faţă, în curând paradgima se va schimba, iar tehnologia va începe fi şi estetic mult mai plăcută.

Între timp, am văzut că realitatea virtuală are din ce în ce mai multe utilizări, pe lângă cea de bază, a entertainment-ului. Departamentele de HR o pot folosi în procesul de recrutare sau în cel de training, în timp ce companiile o folosesc ca tool de marketing, iar şcolile i-au găsit o utilizare în educaţie.

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.