accenture
14feb.

Accenture foloseste realitatea virtuala in procesul de recrutare

Accenture anunţă că va folosi realitatea virtuală şi realitatea augmentată în procesul de recrutare, pentru a atrage angajaţi cât mai diverşi şi pentru a crea un proces de angajare mult mai inclusiv.

Acest gen de tehnologie va fi parte a procesului de angajare încă de la primele stadii şi îşi doreşte să pună accent şi să găsească punctele forte ale fiecărui candidat şi să elimine prejudecăţile pe care recrutorii le-ar avea la adresa acestora. Deja primele teste de realitate virtuală în recrutare au apărut şi chiar unii candidaţi au trecut prin întreg procesul, care presupune aplicaţii de VR cu situaţii cu care viitorul angajat s-ar confrunta la locul de muncă.

Accenture UK sunt primii care au implementat această idee, din dorinţa de a avea un proces de recrutare egal pentru toţi, fără să conteze rasa, sexul sau chiar educaţia pentru unele dintre funcţiile disponibile. În ciuda faptului că o companie cu angajaţi din cei mai diverşi are o rată de succes mai mare, femeile sau cei care vin din medii defavorizate încă au probleme în a-şi găsi un job pe măsură abilităţilor.

Adrian Love, director de recrutare pentru UK si Irlanda, a declarat: Our approach is designed to level the playing field by ensuring that everyone, no matter their background, colour or gender, is evaluated based on talent alone. And by using technology in a smart way, we can deliver a higher touch human experience to candidates during the moments that matter.”

Pentru a trece peste aceste obstacole, Accenture foloseşte deja dată science şi machine learning pentru a prevede performanţa unui candidat, fără însă a uita şi de circumstanele personale ale acestuia.

În timpul procesului de recrutare, candidaţii vor trece prin diferite experienţe de realitatea virtuală, realizate împreună cu Capp, care îi vor pune pe aceştia în diferite situaţii pentru a vedea cum s-ar comporta. Printre scenarii se afla un test de a decoda hieroglife egiptene sau o conferinţă cu un client, iar fiecare dintre aceste aplicaţii e gândită pentru a afla cum va reacţiona viitorul angajat.

În ceea ce priveşte experienţele de realitate augmentată, acestea, chiar dacă mai puţin imersive, sunt folosite pentru a testa skill-urile cognitive ale candidatului, dar şi cele de interpretare a datelor, agilitatea sau colaborarea la locul de muncă.  Chiar şi aşa, interviu clasic rămâne valabil, însă realitatea virtuală e o formă de a elimina răspunsurile pregătite şi repetate pe care un viitor angajat le-ar avea pentru recrutor.

We will still be interviewing people face-to-face, and the whole approach allows us to spend more time having deeper conversations with candidates. However, by adding the immersive online and VR assessments into our process, we are significantly improving our insight into each individual’s true potential, continuă Love.

Accenture nu sunt singurii angajatori care folosesc realitatea virtuală în recrutare, iar alte companii folosesc această tehnologie pentru traningul noilor angajaţi. Am văzut-o folosită în acest scop de corporaţii precum Shell, Walmart sau Honeywell şi a ajuns până şi la vameşii din Dubai, ca proces de învăţare,  însă VR-ul are mult mai multe utilizări în zona de HR decât am crede la prima vedere.

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.