nissan
13mart.

Nissan foloseste realitatea virtuala in designul masinilor

Încă un producător auto s-a gândit că e cazul să upgradeze tehnologia, aşa că acum Nissan foloseşte realitatea virtuală în designul maşinilor. Niponii au dus lucrurile la următorul nivel şi folosesc chiar mănuşi cu haptic feedback pentru că designerii de produs să poată manipula, testa şi experimenta cu modelele 3D pe care le creează în spaţiul virtual.

Nissan foloseşte tehnologia celor de la HaptX, mănuşi tactile care includ o serie de senzori şi peste 130 de actuatori ce oferă o întreagă experienţă tactilă cât mai aproapiata de realitate, de la mâini până în vârfurile degetelor. Odată cu utilizarea acestei tehnologii, Nissan speră să reducă timpul de lucru pentru realizarea unui produs final. Întâi au fost hârtia şi creionul, apoi formatul digital, pentru că mai apoi să se folosească computere pentru design şi crearea de modele 3D. Însă chiar şi aşa, timpul pentru a crea un produs consumer-ready durează, iar prin folosirea realităţii virtuale şi a unei tehnologii precum HaptX, japonezii spera să scurteze dramatic această perioadă.

Cu ajutorul HaptX designerii ajung acum la un nou nivel: pot simţi diferitele componente ale maşinii precum volanul sau butoanele din consola centrală, iar asta nu face altceva decât să ajute produsul final. Aceştia vor simţi şi testa maşina în aceeaşi manieră precum viitorul client, totul înainte ca un singur punct de sudură să fie făcut.  Datorită realităţii virtuale, mai multe elemente de design pot fi ajustate în timp real, de la felul în care e plasată o oglindă laterală, la poziţia scaunului şi la cea a volanului sau felul în care se simte un conducător auto în habitaclu.

“We are entering a new era of design, and Nissan is leading the way,” spune Joe Michaels, Chief Revenue Officer HaptX. We’re honored to see HaptX Gloves adopted as a tool by Nissan’s world-class design team. Working together, we can radically enhance the vehicle design process so that automakers can make better decisions, faster.”

Nissan e departe de a fi primul producător auto care foloseşte realitatea virtuală în procesul de design al unei maşini. Ford au intrat şi ei pe făgaş, recent, odată cu utilizarea realităţii augmentate în procesul de dezvoltare, în timp ce McLaren deja folosesc VR-ul pentru a crea maşini. Şi Porsche foloseşte realitatea augmentată, de data aceasta însă în servisarea automobilelor.

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.