23mart.

McLaren foloseste realitatea virtuala in designul masinilor

McLaren Automotive e una dintre companiile care foloseşte realitatea virtuala in designul masinilor, fie că sunt supercaruri sau sportcaruri. Producătorul auto a descoperit un mare ajutor în realitatea virtuală şi  alături de un alt unui jucător de pe piaţă, reuşeşte să simplifice munca designerilor de produs.

Discuţia despre realitatea virtuala in designul masinilor a apărut încă din 2016, a precizat Mark Roberts, reprezentant al brandului britanic, spunând că VR-ul a devenit o parte fundamentală a acestui proces. Întâi a venit pe zona de ergonomie: pentru început au plasat senzori de la un headset HTC Vive în jurul unui model de scaun, iar de acolo mai departe au construit habitaclul. Procesul e îmbunătăţit  cu ajutorul şoferilor, care vor da feedback echipei de design în ceea ce priveşte fiabilitatea, stabilitatea şi confortul.

realitatea virtuala in designul masinilor

Mai mult, pentru că se lucrează în realitatea virtuală,  asta le permite ca orice model care are probleme de concept sau nu se ridică la standardele impuse de McLaren să fie aruncat, pentru a păstra numai ideile care funcţionează din prima.

Because we can prototype in VR so quickly, it allows us to throw out any designs that aren’t working straight away. You also have choice around how you view these VR models, either on a virtual table at 40% scale, scaled to 1:1 if you wish – all through the HTC Vive headset.

We never design vehicles as a pure design piece – we always work hand-in-hand with aerodynamics, engineers and manufacturing. Our design work always has to respect the position of the engine, front and side radiators, etc. – the so-called ‘hard points’ of the car. We can never just indulge ourselves to come up with a beautiful creation without  considering how that design performs aerodynamically and from an engineering and build quality perspective.

Încă de anul trecut, McLaren a beneficiat de o aplicaţie pentru studioul de design. Fiecare designer îşi pune un headset pe cap şi într-un tool importă toate „hard point-urile”, motor, radiator etc ca să construiască în jurul lor, vizualizând mereu din orice punct toate aspectele viitoarei maşini. Cu ajutorul acestei aplicaţii, care se foloseşte de vectori, se pot face rapid şi eficient modificări, iar la final se exportă un model volumetric pentru un alt program ce realizează retuşuri şi design-ul final.

Producătorii automotive nu sunt deloc străini de realitatea virtuală şi profită din plin de această tehnologie. I-am văzut pe cei de la BMW care au mers atât de departe încât într-un an au realizat un model complet în VR, numai bun pentru showroom-uri şi saloane auto. Nici AUDI nu stă mai rău, ei mizând însă pe consumer experience şi realitatea augmentată.

ABOUT THE AUTHOR

didi
COMMENT (3)
Honeywell face traininguri in realitatea virtuala si realitatea augmentata / aprilie 4, 2018

[…] ce mai mult teren. Mai mult, unele industrii, precum cea automotive, folosesc realitatea virtuală în design-ul maşinilor, în construcţia lor sau chiar în marketing şi […]

Răspunde
Skoda foloseste realitatea virtuala in productia masinilor sale / noiembrie 5, 2018

[…] beneficiul angajaţilor. Alte companii din industria automotive folosesc realitatea virtuală pentru design-ul maşinilor, precum McLaren, în timp ce AUDI sau BMW au ales VR şi AR pentru prezentarea produselor. Realitatea virtuală […]

Răspunde
Nissan foloseste realitatea virtuala in designul masinilor / martie 13, 2019

[…] recent, odată cu utilizarea realităţii augmentate în procesul de dezvoltare, în timp ce McLaren deja folosesc VR-ul pentru a crea maşini. Şi Porsche foloseşte realitatea augmentată, de data […]

Răspunde

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.