23iun.

Idei de VR marketing: Coca-Cola si Cupa Mondiala

Brandurile încep să îmbrăţişeze ideea unor activări care includ în realitatea virtuală sau realitatea augmentată. Nici Coca-Cola nu a stat departe de noua tehnologie şi a venit cu o aplicaţie în realitatea augmentată pentru Cupa Mondială.

Ideea le-a venit elveţienilor, care le-au oferit fanilor fotbalului posibilitatea să vadă de aproape câteva trucuri ale starului elveţian Xherdan Shaqiri  şi să facă un schimb de pase cu acesta, totul în realitatea augmentată. La final, fanii pot face o poză în AR cu jucătorul şi se pot înscrie într-o competiţie în care premiul este mingea oficială a Campionatului Mondial 2018.  Experienţa în realitatea augmentată a fost instalată în gara principală din Zurich, iar reprezentanţii Coca-Cola cât şi ai agenţiei responsabile de implementare s-au arătat entuziasmaţi de această idee şi de posibilitatea de a folosi o nouă tehnologie pentru a crea experienţe memorabile şi uşor de împărtăşit online.

Robert Percze, Senior Brand Manager, Coca-Cola Switzerland a spus: “Coca-Cola Switzerland is pleased to offer a new type of experience for football fans. It’s the perfect way to get people into a perfect football mood right at the beginning of the FIFA World Cup 2018.”

Dan Dawson, Chief Creative Technology Director, Grand Visual, spune: “It is great to be working with Coca-Cola again on a project that taps into the most coveted cultural event of the year. The appetite to innovate and collaborate, right from the start, has made the delivery of this project seamless. Clever use of technology has produced a memorable experience that participants can share online with family and friends.”

coca-cola si cupa mondiala

Nu e singura experienţa de gen pe care Coca-Cola a creat-o, o idee similară au mai avut şi pentru turul FIFA World Cup Trophy, un tur cu avionul care a plimbat trofeul în peste 50 de ţări. Reprezentaţii brandului s-au gândit să ofere şansa de a se plimba prin acest avion şi celor care nu au avut ocazia să îl vadă în realitate, aşa că au venit cu o experienţă în realitatea virtuală. Practic, e un tur 360 al avionului, care poate fi accesat de orice fan prin intermediul browserului web. Pe lângă turul efectiv, fanii au acces la conţinut uploadad constant pe platformele de social media. Versiunea HD a acestei experienţe este acum disponibilă şi la lounge-urile Coca-Cola VIP de la Campionatul Mondial din Rusia.

Genul acesta de experienţe nu fac altceva decât să crească entuziasmul consumatorilor, atât pentru brandul care le oferă cât şi pentru o tehnologie nouă şi cu posibilităţi nenumărate, care încă nu au fost folosite la întreaga lor capacitate. Încet-încet, marketerii încep să îşi dea seama de modalităţile diferite pe care AR şi VR le oferă în ceea ce înseamnă promovare şi de a schimba engagementul cu clientul sau utilizatorul produsului. Ţinând cont de schimbările în mentalitatea clienţilor, care pun accent pe experienţe trăite şi mai puţin pe poveşti, realitatea augmentată şi realitatea virtuală vin fix pe această zonă şi acoperă acesta necesitatea a consumatorului de tip nou. Brandurile mari au început deja să le folosească, aşa cum e cazul 7/Eleven sau Under Armour, iar realitatea virtuală e deja ceva comun în trainingurile angajaţilor sau procesele de creaţie.

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.