23apr.

Retailerul Zara inlocuieste manechinele cu realitatea augmentata

Realitatea augmentată devine din ce în ce mai populară pentru retaileri şi acum ajunge şi la numele mari din industrie. Brandul Zara înlocuieşte manechinele din vitrina cu realitatea augmentată, cel puţin temporar.

Practic, clienţii vor descărca o aplicaţie din AppStore sau Google Play, o vor îndrepta spre vitrina sau standurile special gândite pentru realitatea augmentată şi vor putea vedea ce le-au pregătit designerii. Evident, în aplicaţie există şi posibilitatea de a cumpăra ceea ce se găseşte pe modelul virtual, fie din magazin fie din shop-ul online.

Cele 12 outfituri ale actualei colecţii sunt ilustrate de modelele Léa Julian şi Fran Summers, care pozează şi se plimba, ideal pentru a arăta cum stau de fapt hainele pe o persoană, nu doar pe manechin. Deloc surprinzător, aplicaţia permite şi share-uirea întregii experienţe pe reţelele sociale, încurajând consumatorii să facă poze cu hologramele. Experienţa a fost gândită pentru 120 de magazine din întreaga lume, şapte dintre ele doar în S.U.A.

zara
Spre exemplu, 68 de camere s-au folosit pentru un spaţiu de 170 de metri pătraţi pentru a capta întreaga experienţă, iar Zara a inclus până şi Wi-Fi în magazine, pentru a încuraja descărcarea şi folosirea aplicaţiei. Francezii sunt cei „vinovaţi” de această idee şi implementarea ei şi nu e pentru prima oară când Zara pune accentul pe tehnologie în relaţia cu clienţii. La începutul anului, Zara a deschis un magazin concept în Londra, iar în spaţiul de peste 600 de metri pătraţi, există zona de ridicare a pachetelor comandate on-line, case self-check-out şi până şi oglinzi cu scannere de coduri de bare, care sugerează posibile combinaţii cu obiectele deja probate.

Zara nu face altceva decât să se alăture altor branduri sau industrii care găsesc în realitatea augmentată şi în cea virtuală un ajutor pentru relaţia cu consumatorul. AUDI au ales să îşi promoveze o maşină tot prin intermediul realităţii augmentate, în timp ce artişti ca Justin Timberlake îşi aduc fanii mai aproape cu o idee similară.

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.