20apr.

VR si HR: Cum ajuta realitatea virtuala in relatia cu angajatii?

Mai nou toată lumea vorbeşte despre realitate virtuală, augmentată, mixed reality, sisteme de VR şi aşa mai departe. Realitatea virtuală e noul buzzword, iar brandurile l-au preluat repede la implementare în partea de marketing mai ales. Şi totuşi, cum îl putem folosi ca să creştem interacţiunea brandului cu oamenii care lucrează pentru el? Mai pe scurt, cum ajută realitatea virtuală în relaţia cu angajaţii, cum ajunge VR in HR?

Folosim VR la evenimente, le oferim influencerilor ocazia să testeze aplicaţii noi şi faine, dar cum facem din realitatea virtuală ceva care poate fi aplicat la locul de muncă, cu rezultate vizibile? Marile corporaţii ştiu deja că pe lângă multe lucruri de făcut, trebuie să le ofere angajaţilor şi posibilitatea de a se relaxa, de a se detaşa măcar jumătate de oră de birou. Pentru asta au apărut sălile de jocuri, mesele de fotbal sau ping-pong, însă realitatea virtuală poate ajunge la următorul nivel.

hr

Effective communication – team work – lucrul în echipa şi detensionarea grupului

Cel mai simplu exemplu ar fi al unei echipe care nu mai da acelaşi randament. Poate sunt de vină problemele de acasă, stresul, frustrările sau lipsă de comunicare. Cum o sudezi la loc? O bagi într-un joc multiplayer în realitatea virtuală, unde vor fi obligaţi să coopereze dacă vor să câştige. Ori trebuie să apere o cetate, cum e cazul Elven Assassin, ori învaţă să aibă încredere unii în alţii şi în informaţiile primite cu un joc precum Keep Talking and Nobody Explodes. Vor începe să comunice şi să se deschidă tocmai pentru că e un mediu entertaining, fără mize în realitatea actuală, amuzant şi relaxant, cu mult mai simplu şi mai eficient decât o şedinţă cu managementul.

Tehnologia realităţii virtuale a ajuns atât de departe încât există şi şedinţe în realitatea virtuală, în care, prin intermediul unor avataruri, colegii din ţări diferite se pot afla la aceeaşi masă. Astfel, creşte şi gradul de interactivitate, dar şi atenţia celor angrenaţi într-o asemenea şedinţă, fiind complet imersaţi în mediul virtual.

Recrutare şi Training

Recrutarea e un alt domeniu în care realitatea virtuală poate veni în ajutorul departamentelor de resurse umane. Cu un cost de producţie iniţial care se amortizează însă în timp, recrutorii prezintă celor interesaţi de job un material în VR care include un tur al biroului, spaţiilor de lucru sau companiei în general. E mult mai uşor pentru potenţialul angajat să se imerseze în mediul de acolo şi să îşi dea seama dacă chiar vrea să facă parte din respectivele echipe sau prefera altceva.

Cei de la Gap au încercat deja această idee, cu tot cu testimoniale din partea angajaţilor, cu ilustrarea unei zile de muncă şi aşa mai departe. Astfel candidatul poate fi convins definitiv că îşi doreşte să se alăture companiei sau poate pleca, uşurând întregul proces de colectare de CV-uri, scanare şi interviuri. Unul dintre primii clienţi ai recrutărilor prin realitatea virtuală a fost Armata Britanică, care şi-a crescut numărul de candidaţi cu 65% în prima lună în care a introdus acest gen de promovare/recrutare, oferind o doză de adrenalină şi viaţa reală celor interesaţi de a îmbrăca uniforma militară. Până şi Greenpeace a reuşit să strângă mai mulţi voluntari şi donatori mergând fix pe aceeaşi idee.

hr and vr

Pe lângă asta, companiile mari se folosesc deja de training în realitatea virtuală. De la ansamblat maşini până la predarea de cunoştinţe noilor angajaţi, corporaţiile aleg să investească într-o asemenea tehnologie pentru a uşura procesele de învăţare şi acomodare. Evident, investiţia e mult mai mare decât în cazul unui training realizat de o echipă, însă timpul pierdut şi gradul mai mare de procesare a noilor informaţii asigură succesul training-urilor în realitatea virtuală.

Entertainment şi team-building

Dacă e să rămânem, totuşi, la zona de entertainment, cea de la care a început realitatea virtuală, departamentul de HR are destule resurse în acest domeniu ce pot fi folosite. Un simplu team-building se poate transforma dintr-o ieşire la munte cu conferinţe şi afterparty-uri într-o game arena, unde departamente sau echipe se luptă într-un turneu de jocuri în realitatea virtuală.

Nu doar că le vor oferi o experienţă amuzantă şi entertaining angajaţilor, dar o vor putea face într-un mod nou şi inedit, în care nu se face diferenţa pe sexe şi în care oricine poate participa, pentru că nu trebuie să fii gamer ca să tragi cu arcul în Holopoint. Mai mult, genul acesta de experienţe pot fi alese pentru fiecare eveniment în parte: pentru a promova un stil de viaţă mai sănătos, compania poate alege aplicaţii care merg mână în mână cu fitness-ul, pentru self-growth se poate merge pe aplicaţii de cultură generală, istorie, artă sau geografie, iar pentru cei care aleg să facă un eveniment family friendly există o mulţime de jocuri gândite pentru copii.

Dacă aveţi nevoie de ajutor cu aceste noţiuni, sunteţi în căutare de idei sau aveţi nevoie de consultanţă, puteţi să ne scrieţi cu încredere pe adresa [email protected] sau puteţi folosi formularul de contact.

ABOUT THE AUTHOR

didi
COMMENT (1)
HR si VR: Shell, training in realitatea virtuala pentru angajati / noiembrie 21, 2018

[…] Această strategie a lor este un plan bine dezvoltat, care ia datele din sistem şi le prelucrează pentru a obţine cele mai bune rezultate. Mai mult, au implementat-o şi în sistemul de recrutare, pentru că în fiecare an au peste o sută de mii de candidaţi pentru doar o mie de posturi. Aceştia trec printr-o aplicaţie computerizată, ajung la o serie de teste şi apoi la un interviu virtual şi doar după ce au trecut prin acest proces şi au fost selectaţi aceştia ajung să îşi cunoască viitori angajatori.  Noi ştiam deja că realitatea virtuală poate aduce o mulţime de beneficii în ceea ce priveşte resursele umane, şi începem treptat să vedem această tehnologie prezenta în departamentele de HR. Unele companii o folosesc deja în training-ul angajaţilor, acolo unde a cazul, în timp ce altele îi găsesc alte utilizări pentru departamentul de resurse umane, iar câteva idei găsiţi aici. […]

Răspunde

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.