27iun.

De ce sa folosesti realitatea virtuala in campanii? Povesti de succes

Realitatea virtuală apare peste tot mai nou şi agenţiile nu ştiu încă exact cum să o folosească. E un trend în creştere şi toată lumea vorbeşte despre această piaţă, dar de ce să foloseşti realitatea virtuala in campanii? Vă spunem noi câteva poveşti de succes şi vă dăm idei, pentru că piaţa de VR & AR oferă posibilităţi nenumărate, unde doar imaginaţia şi brief-ul clientului sunt limita.

Să începem întâi cu nişte cifre, să ştim despre ce vorbim când spunem că realitatea virtuală e viitorul:

  • se estimează că până în 2020, impactul economic pe care realitatea virtuală şi augmentata îl au va ajunge la 29 de miliarde de dolari
  • peste 190 de tipuri diferite de headseturi VR sunt disponibile la vânzare pe Amazon
  • conform unui studiu realizat de Google, peste 41% dintre adulţi se arata interesaţi de a testa realitatea virtuală

Există, evident, şi problema utilizatorilor care nu se arata interesaţi de această tehnologie, dar care se arata dispuşi să o încerce, mai ales că există headseturi precum Samsung Gear ce sunt mult mai ieftine decât un HTC Vive, chiar dacă în acest caz calitatea experienţei va avea de suferit. Realitatea virtuală un buzzword şi o tehnologie în creştere, dovada fiind faptul că giganţi că Google sau Facebook investesc puternic în această zonă, iar vânzările de headseturi au fost în creştere anul trecut.

Treptat şi agenţiile, dar şi clienţii, au înţeles că utilizatorii nu mai vor doar reclame şi poze frumoase, îşi doresc experienţe, ceva care să îi încânte, să le creeze senzaţii care durează şi să le lase măcar impresia că sunt mai mult decât un potenţial cumpărător.

realitatea virtuala in campanii

Astfel, brandurile au ales să meargă pe calea experienţelor în realitatea virtuală şi au avut de câştigat. Un exemplu bun de realitatea virtuala in campanii e al celor de la Volvo, care de câţiva ani nu se mai descurcă la fel de bine pe piaţa americană. Producătorul s-a pregătit de lansarea SUV-ului XC90 într-un nou fel – au creat primul test drive virtual, disponibil oricărui utilizator care deţine un smartphone şi un Google Cardboard. Iniţial, jurnaliştii au fost cei care au primit aplicaţia şi setul Google Cardboard, una dintre primele campanii de acest gen, pentru ca apoi să fie lansată public şi disponibilă chiar în showroom-urile Volvo.

Cifrele vorbesc de la sine: 40.000 de descărcări ale aplicaţiei, ceea ce a generat peste 30.000 de mii de consumatori interesaţi efectiv de achiziţionarea unui Volvo XC90, ceea ce a însemnat că primul lot aflat la vânzare a fost sold out în doar două zile. Mai multe detalii despre întreaga campanie şi felul în care au gestionat presa, paid media impressions şi social media impressions găsiţi aici.

Un alt client care a mers pe ideea „realitatea virtuala in campanii” a fost agenţia de turism Thomas Cook. Are peste 170 de ani de experienţă în turism şi destinaţii în întreaga lume, dar au ales să creeze aplicaţii care să „plimbe” potenţialii turişti în locuri precum Egipt, Singapore, Cipru, Grecia sau New York. În plus, headset-uri Samsung Gear a fost instalat în agenţii, astfel încât cei interesaţi de o vacanţă puteau „testa” timp de 5 minute cum ar fi să se plimbe prin acele locuri. Rezultatele au fost conform aşteptărilor, cu o creştere de 190 % a vânzărilor de excursii către New York.

Până şi McDonald’s au mers pe calea realităţii virtuale în urmă cu doi ani, când au transformat cutiile de Happy Meal în ochelari pentru realitatea virtuală. Peste 3500 de asemenea cutii au fost disponibile la 14 restaurante din Suedia, iar copiii s-au putut bucura de o experienţă în VR cu o aplicaţie interactivă pe mai multe nivele. Chiar dacă a fost doar o campanie de marketing, a crescut şi awarness-ul acestui tip de tehnologie, motiv pentru care am regăsit ceva similar şi la cei de la New York Times. Prestigioasa publicaţie le-a trimis abonaţilor 13 milioane de seturi Google Cardboard, iar rezultatele au fost pozitive, motiv pentru care mai târziu au introdus conţinut în realitatea augmentată.

Deja realitatea augmentată şi realitatea virtuală nu mai sunt necunoscute pentru industrii, deoarece unele companii au ajuns să facă traininguri, să ţină şedinţe şi chiar să realizeze design-uri cu ajutorul acestor tehnologii. Asta nu înseamnă altceva decât că impactul AR & VR este în creştere, iar o nouă industrie, cea de marketing & publicitate poate beneficia de pe urma acestora. Dacă vreţi să mai descoperiţi şi alte campanii de succes în AR marketing, aici aveţi o mulţime de idei şi inspiraţie.

ABOUT THE AUTHOR

didi
COMMENT (1)
Walmart introduce cumparaturi in realitatea virtuala / iulie 16, 2018

[…] în a folosi realitatea virtuală pentru a creşte vânzările şi interacţiunea cu clientul: am văzut-o la agenţii de turism, branduri de încălţăminte au oferit o plimbare pe Everest în VR pentru a-şi promova bocancii, […]

Răspunde

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.