12feb.

Raul de miscare in realitatea virtuala ar putea fi eliminat

Fiecare dintre cei care a încercat VR a fost avertizat că există riscul sa apara rau de miscare in realitatea virtuala. Chiar dacă nu toţi care se joacă sau explorează realitatea virtuală au trecut prin aşa ceva, e o stare care îi împiedică pe mulţi să trăiască senzaţii faine sau să încerce diferite experienţe.

Statistica spune că sunt între 25 % şi 40% de utilizatori care suferă de rau de miscare in realitatea virtuala, însă o nouă tehnologie dezvoltată de MONKEYmedia ar putea veni cu soluţia.

rau de miscare in realitatea virtuala

“I like to joke that the controller is like a sickness generator. “Every time you grab onto a controller, you’re creating motions that are not corresponding perfectly to the physical world. And when that’s being fed into your eyes and ears, then you have trouble, spune omul de stiinta Steven LaValle, care a lucrat pentru Oculus şi care a studiat problema răului de mişcare generat de realitatea virtuală.

Problema e cu atât mai spinoasă cu cât realitatea virtuală începe să aibă o cotă de piaţă din ce în ce mai mare, iar companiile au început să apeleze la ea pentru traininguri sau chiar pentru simple experienţe entertaining oferite angajaţilor. Aceştia deci, nu vor putea nici să înveţe lucruri noi şi nici să se bucure de aceleaşi senzaţii că restul colegilor din cauza răului de mişcare. În plus, începe să fie prezentă şi în terapii sau în aplicaţii de marketing, iar răul de mişcare nu ar face decât să dăuneze experienţei şi scopului general al aplicaţiei.

S-a încercat deja, în dezvoltarea jocurilor, eliminarea acestor probleme, fie prin introducerea unui nas virtual în aplicaţie, care să păcălească creierul, sau prin folosirea unor mâini virtuale. Chiar şi aşa, însă, creierul se străduieşte cu informaţiile pe care le primeşte de la ochii care sesizează mişcarea şi corpul rămas static. Cei de la BodyNav (MONKEYmedia), o mică firmă din Austin, Texas, au venit, se pare, cu soluţia. În loc să se mişte prin intermediul controllerelor, utilizatorul îşi va folosi propriul corp pentru a naviga în joc; spre exemplu îşi va mişca capul pentru a înainta. Mişcări similare vor putea fi folosite pentru a putea naviga în alte direcţii, iar asta va scădea posibilitatea apariţiei răului de mişcare. Mai mult, Eric Bear de la MONKEYmedia a adăugat că senzorii care detectează aceste mişcări, accelerometru şi giroscop, există deja în headseturile de realitate virtuală, iar unele jocuri, precum Dead and Buried de pe Oculus Rift, deja le folosesc în acest sens.

rau de miscare in realitatea virtuala

“If you change your view and movement with your hands and still have to pull a trigger, that represents a lot of cognitive load,” Bear said. “We take the movement stuff out. Now you can sneak around corners and move fast by leaning. If it’s too complex for you to learn a controller, that’s not your failure. It’s a failure of the game designer for creating too heavy a cognitive load. It’s for us to figure out how we screwed up in designing user interfaces for people.

Bear a continuat spunând că BodyNav este deja patentat şi va fi disponibil pentru licenţiere developerilor de jocuri, care îl vor putea folosi pentru a integra asemenea forme de navigaţie în aplicaţiile lor.

ABOUT THE AUTHOR

didi
COMMENT (1)
Google duce realitatea virtuala la urmatorul nivel: introduce light fields / martie 15, 2018

[…] de la monumente istorice, la opere de artă şi, de ce nu, filme în 360. Mai mult, ar putea fi o soluţie pentru răul de mişcare, pentru că odată cu schimbarea luminii în funcţie de mişcările corpului, creierul va fi […]

Răspunde

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.