instagram ar
28oct.

Instagram foloseste realitatea augmentata pentru vanzari

Instagram se alătură celor care folosesc filtrele de realitate augmentată pentru vânzări. Pentru început, câteva branduri folosesc AR pentru a-şi vinde produsele, permiţând utilizatorilor să vadă cum le-ar sta cu ochelarii pe nas sau cu o culoare de ruj cu ajutorul realităţii augmentate.

Printre brandurile care sunt prezente pe Instagram şi care permit un asemenea test să număra Ray-Ban, Warby Parker, MAC şi Nars, însă planurile reţelei sociale e să ofere această variantă mai multor selleri. Ideea e foarte utilă, pentru că le permite celor care sunt interesaţi de un produs să vadă din prima cum le-ar sta, iar tehnologia necesară era deja folosită. E vorba tot de Spark AR, aceeaşi platformă care dă viaţă celor mai multe efecte disponibile pe Instagram şi ad-urilor de realitate augmentată ale Facebook.

Există câteva metode prin care utilizatorii pot încerca produsele astfel disponibile. Prima ar fi că aleg produsele dintr-o postare în care au fost  deja tag-uite de brand – vor putea fi încercate în AR înainte de a fi adăugate în coşul final. Şi, pentru că vorbim totuşi de o reţea socială, utilizatorii vor putea să şi share-uiască aceste experienţe în Stories, ceea ce atrage după sine şi un link către produsul original, o formă foarte utilă de redirect marketing, despre care Instagram spune că e una dintre modalităţile principale de shopping.

Chiar dacă sunt puţine branduri care pot folosi aplicaţia Instagram pentru shopping şi încă şi mai puţine care pot accesa platoforma de AR shopping, asta nu o face mai puţin dezirabilă pentru branduri. De altfel, acestea au inclus de multă vreme Instagram în portofoliul de marketing, iar  companiile care profită cel mai mult de pe urma acestei platforme sunt cele de beauty.

„Instagram is such an important platform for product discovery, particularly in beauty.  „It îs very clear that Instagram impacts purchases whether that’s happening online or offline, a declarat Dina Fierro, VP al Global Digital Strategy pentru Nars Cosmetics, unul dintre partenerii iniţiali ai Instagram pe shopping.

Instagram nu sunt primii care vin cu această idee, am văzut-o implementată şi de către Youtube în urmă cu ceva timp, fix pentru acelaşi scop. E foarte clar că realitatea augmentată devine populară ca instrument de marketing, pentru că brandurile o folosesc din ce în ce mai mult, fie doar şi pentru uşer experience. Branduri că Gucci sau Puma au introdus experienţe de AR pentru noile produse lansate, iar nume ca Jack Daniel’s au ales să îşi prezinte povestea folosind o sticlă de whisky şi o aplicaţie AR.

didi

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.