15mart.

Google duce realitatea virtuala la urmatorul nivel – light fields

Google s-a gândit să ducă realitatea virtuală la următorul nivel şi se concentrează pe una dintre problemele pe care VR-ul încă le are, light fields. În traducere simplă, realitate virtuală trebuie să imite perfect felul în care lumina cade în jurul nostru în funcţie de mişcările noastre, iar asta e acum posibil datorită unei tehnologii la care acum se lucrează. Un prim demo al acestei tehnologii a fost lansat de Google şi e disponibil pe mai platformele de realitate virtuală în mod gratuit.

light fields

Ştim cu toţii că lumina e importantă în poze şi filmări şi câmpul de lumină se schimbă în funcţie de locul din care privim un obiect. Aşa că, pentru a face o imagine din realitatea virtuală să pară cât mai aproape de realitatea actuală e nevoie ca acest câmp să se schimbe în funcţia de perspectiva noastră. Privit din punct de vedere fizic, câmpul de lumină e un set de algoritmi avansaţi la care Google încă lucrează, dar cu ajutorul tehnicii, inginerii au reuşit să creeze paralaxă, texturi şi lumină cât mai aproape de realitate.

“When you’re actually in a place, the world reacts to you as you move your head around: light bounces off surfaces in different ways and you see things from different perspectives. Light fields can help elevate this presence in VR by “creating still captures that give you an extremely high-quality sense of presence by producing motion parallax and extremely realistic textures and lighting, explică Paul Debevec, Senior Researcher la Google VR.

Pentru a demonstra potenţialul uriaş al acestei tehnologii, Google a lansat Welcome to Light Fields, un demo gratuit care poate fi încercat pe HTC Vive, Oculus Rift şi Windows Mixed Reality. Gigantul tehnologic ne oferă, într-un tur de şapte minute, câteva locuri în care au testat noua lor idee: Gamble House din Pasadena, fragmentele de ceramică şi oglinzile din Casă de Mozaic din Los Angeles, St. Stephen’s Church din Granada Hills şi naveta spaţială Discovery a celor de la N.A.S.A., oferind publicului, pentru prima oară, perspectiva astronautului asupra cabinei.

“VR video is a promising technology for exploring the world, and while they are still an experiment, light fields show a new level of how convincing virtual reality experiences can be,” spune Debevec.

Cu ajutorul a 16 camere de filmat GoPro Odyssey Jump, montate într-un arc vertical de 16 grade pe o platformă care se roteşte, au reuşit să înregistreze întregul câmp de lumină care cade într-un anumit spaţiu. O rotaţie completă durează aproximativ un minut şi înregistrează undeva la o mie de diferite unghiuri de vedere într-o sferă de 70 de centimetri. Traduse mai departe, toate aceste informaţii vor da fix volumul spaţiului în care un privitor se poate mişca, iar toate datele sunt trecute printr-un soft special de rendering, implementat deja că plug în pentru Unity.

Ideea celor de la Google înseamnă că în viitor vom putea explora orice, de la monumente istorice, la opere de artă şi, de ce nu, filme în 360. Mai mult, ar putea fi o soluţie pentru răul de mişcare, pentru că odată cu schimbarea luminii în funcţie de mişcările corpului, creierul va fi păcălit.

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.