ferme
30oct.

Ferme de porci in realitatea virtuala, o idee americana

Câteva ferme de porci au ajuns în realitatea virtuală, după ce la începutul acestui am văzut cum fermierii de vite s-au gândit să îşi promoveze marfa în VR. Ideea din spatele acestui proiect e să îi familiarizeze pe consumatori cu întreg procesul de creştere şi sacrificare a animalelor pentru carne.

E o metodă aproape educaţionala, pentru că videoclipul vine cu tot felul de explicaţii – de la cum au grijă să nu ajungă diferite boli de la om la animale şi invers, care sunt stadiile de gestaţie, naştere, creştere şi sacrificare a porcinelor. Poate părea o idee cel puţin neobişnuită, dar consumatorii îşi doresc să afle mai mult despre carnea pe care o consumă, vor să ştie că sacrificarea animalelor e făcută într-un mod sănătos, sigur şi mai ales atent. Consumatorii de carne sunt din ce în ce mai conştienţi de traumele pe care animalele le trăiesc înainte de sacrificiu şi îşi doresc ca alimentele pe care le consuma să nu provină din animale traumatizate cât mai puţin.

În plus, consumatorul îşi doreşte să se şi familiarizeze cu tot procesul de creştere şi dezvoltare al animalelor care ajung să fie sacrificate, iar acest film în realitatea virtuală le oferă un tur privat în două ferme de creştere a porcinelor. E fix ca şi cum ar fi fost în halele cu animale, dar fără mirosul specific şi fără să se deplaseze de pe canapeaua proprie.

Idee le-a venit americanilor din cadrul Comisiei naţionale pentru carne de porc, iar experienţa de realitate virtuală a fost prezentată în cadrul unui expoziţii importante de nutriţie şi mâncare.

“The new videos let viewers step into a barn, take a guided tour and look around through a virtual reality platform in much the same way as if they were actually inside a barn. The videos will help us share the story of today’s pig farming and demonstrate that what we do – day in and day out – is based on the utmost concern for human health, nutrition and sustainability”.

Se pare că pentru americani realitatea virtuală se dovedeşte a fi cel mai bun mediu pentru a demonstra că felul în care cresc şi sacrifică animale nu este doar modern, dar este şi etic, cu grijă pentru consumatori şi pentru animale. Am văzut deja ceva similar la crescătorii de vite şi nu ne-ar suprinde dacă şi alte industrii ar apela la tururile în realitatea virtuală pentru a le arăta consumatorilor de unde provine mâncarea pe care o au în farfurie.

De altfel, tururile în realitatea virtuală sunt din ce în ce mai prezente, în tot felul de industrii. Printre primii care le-au adoptat au fost cei din zona real estate, urmaţi îndeaproape de industria automotive. Aceasta din urmă foloseşte realitatea virtuală de la marketing până la training-uri.

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.